De DIY bruiloft van ... Anne en Peter



Welkom bij mijn DIY bruiloft! Ik heb de eer om als eerste te mogen laten zien wat ik voor mijn bruiloft allemaal zelf heb gemaakt. Super leuk! Ik neem jullie graag mee.

Ik ben getrouwd in de zomer en voor de bruiloft hadden mijn man en ik als kleurenthema blauw, roze en geel gekozen. Een vrolijke, ’s zomerse en ook frisse kleurencombinatie. En niet geheel onbelangrijk… kleuren die goed bij ons passen!

Als ik terug denk aan de bruiloft heb ik best veel zelf gedaan. Het is een erg leuk (en vooral creatief!) proces om ervoor te zorgen dat uiteindelijk alles goed bij elkaar klopt.


Om jullie een idee te geven volgen hier wat voorbeelden van de dingen die ik zelf heb gemaakt voor de bruiloft. Hierboven zie je een zelfgemaakt tasje voor de kinderen met wat spulletjes om de dag door te komen. Want ja, een bruiloft is voor kinderen niet de meest interessante dag om bij te wonen. Veel dingen duren erg lang! In het tasje zitten een autootje (miniatuur van onze trouwauto), bellenblaas, een zelfgemaakt boekje met kleurplaten en opdrachten. En natuurlijk kleurtjes om het af te maken!

Ook de corsages maakte ik allemaal zelf. De grote, opvallende was voor mijn man. Daarnaast een iets kleinere voor alle daggasten en een simpele, kleine voor de kinderen. Hiervoor heb ik nepbloemen gebruikt in de juiste kleuren. Met bloementape zette ik de corsages in elkaar. En ik maakte het af met corsage magneetjes. Wel zo prettig voor alle mooie kleding!


Traditiegetrouw maakt mijn oma altijd een ringenkussentje voor een trouwerij. Het ontwerp maakte ik zelf en mijn oma heeft het kussentje in elkaar gezet. Is het niet prachtig? Aan het LOVE lint kan het ringenkussentje worden opgehangen. Zo is het gelijk een geweldig aandenken om in huis te hangen als decoratie.



Als je nog meer wilt zien van mijn bruiloft, neem dan eens een kijkje op mijn blog: http://echtanne.blogspot.nl Hier staan meerdere artikelen over dingen die ik zelf maakte voor mijn bruiloft.

Of mocht je nog andere dingen willen zien, laat het me weten! Ook de uitnodigingen, liturgie, naamkaartjes, menukaarten en het bedankje ontwierp ik zelf. De enveloppen voor de uitnodigingen heb ik zelf geschreven en ook het gastenboek met kaartjes maakte ik zelf!

Groetjes,
Anne.




Beste Anne,
Veel dank voor jouw DIY bijdrage aan "De bruiloft van ..." Fijn dat jij als eerste wilde schrijven! Ik ben een grote fan van jouw ringenkussentje, vooral ook vanwege het verhaal erachter dat 'ie gemaakt is door je oma.
Groetjes,
de DIY Diva.

Ben jij geïnspireerd door Anne en wil jij ook iets vertellen (en laten zien!) van jullie bruiloft?
Mail mij dan (via About) en meld je aan!

0 reacties:

Een reactie posten

 

Niets missen via

In het kort


Welkom op mijn gezellige diy-bruiloftsblog, met veel tips en trucs om jullie trouwdag binnen het budget te houden. De DIY Diva zocht speciaal voor jou diverse handleidingen om allerlei benodigdheden zelf te maken. In de tabbladen bovenaan vind je ze, bij inhoud op onderwerpen, technieken en thema's. Zo geef je een heel persoonlijk tintje aan jullie trouwdag!